Zamieszczone przez MiKruS
Rozgrzewanie się TDI
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez dede_adamto moj sie szybciej nagrzewa bo na trasie 4km mam juz rowno 90` 8)Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
co do nagrzewania to proponuje na zime zmienic sobie termostat na taki 87 stopni albo cos podobnego... efekt murowany po 2-3km sinik cieplutki... tylko przy temperaturach powyrzej +20 stopni lepiej zalozyc juz oryginalny. fabrycznie jest jak dobrze pamietam niecale 80 stopni celsjusza.1,9TDi ASV/VP - było - 117HP/252Nm, teraz jest ??? ALIGATOR
Komentarz
-
-
to moj sie szybciej nagrzewa bo na trasie 4km mam juz rowno 90`
dane z dzis rano - temp otoczenia 4.5`C rowno 2min na wolnych obrotach,
pózniej ok 500m na dwojce bez gazu potem noralna jazda do 2000obr i mialem dokladnie
po 4km wsazowke na polowie. w mrozy tzn.poznizej zera jak juz dzies pisalem
po porannych 8km dop dojechala do 90` (bylo chyba -3)
nie piluje go na zimnym... dopoki nie ma 90` to nie przekraczam 2000obr..potem 3000
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dede_adamto moj sie szybciej nagrzewa bo na trasie 4km mam juz rowno 90` 8)
Adaś podziel jeszcze ten topic na rozgrzewanie 75,100,90,101,110,115,130 i 150Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Komentarz
-
-
Gość
Zamieszczone przez PiotrusDokładnie - przy około 0 stC żeby silnik nagrzał się do 90 stopni potrzeba jakieś 8-10km spokojnej jazdy 8)
Fabia benz natomiast chwila moment łapie 90 i grzeje jak dzika.
Komentarz
-
Czy podczas stania w korku rozgrzewa wam sie silnik?
Jakis czas temu wyjechalem z domu, to trafilem od razu w korek i przez caly okres stania w korku, (jedynka, pol metra do przodu, stop, jedynka...) silnik sie wlasciwie nie rozgrzal. Dopiero jak korek zmalal i zaczalem jechac to sie rozgrzal. Na dworze bylo wtedy okolo -5.Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KmabCzy podczas stania w korku rozgrzewa wam sie silnik?
Jakis czas temu wyjechalem z domu, to trafilem od razu w korek i przez caly okres stania w korku, (jedynka, pol metra do przodu, stop, jedynka...) silnik sie wlasciwie nie rozgrzal. Dopiero jak korek zmalal i zaczalem jechac to sie rozgrzal. Na dworze bylo wtedy okolo -5.Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Re: Rozgrzewanie się TDI
Zamieszczone przez MufonTym ktorym rozgrzewa sie ok~10 km polecam nie wlaczac ogrzewania podczas porannego rozruchu, pomaga szybciej nagrzac silnik.Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
U mnie jest podobnie. Pełną temperaturkę przy 0 st.C osiąga po przejechaniu około 8 km spokojnej jazdy trasą. Do pracy mam tylko 3 km dlatego tez teraz wskazówka temperatury nawet nie drgnie. Co sądzicie o stosowaniu osłon na wlot powietrza na masce ?? Ja nigdy osobiscie tego nie stosowałem - boję się , że można przegrzać silnik.
Komentarz
-
-
Bogumil na forum Master'sa pokazal taki bajr do montowania na przewodzie cieczy chlodzacej. Ma to 4 swiece zarowe o wysokiej mocy i dogrzewa plyn chlodzacy. Mial pokazac cale foto jak to wyglada potem po zmontowaniu ale narazie cisza Fajny pomysl, ale jak zaznaczyl akumulator musi byc zdrowy jak i sam alternator bo troche amperow to ciagnie.
Co do zakrywania, to jak to sie zrobi z glowa to nic sie nie stanie. Jak wlozysz jakas tekturke przed chlodnice to powinno wystarczyc. Calej nie musisz zakrywac wystarczy ze bedzie 3/4. Aha i nie proboj pchac oslon z lewej strony na dole zderzaka jak patrzysz od przodu. Bo zakrycie IC wcale nie pomoze w jezdzie :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Pomysł jak najbardziej logiczny, coś podobnego stosowano ok 15 lat temu do podgrzewania ON, aby zapobiegać zatykniu filtra paliwa parafiną. Tutaj trzeba by to podłączyć chyba do przewodów nagrzewnicy dla najszybszego efektu. Przy włączeniu w przewody od chłodnicy zadziała to trochę poźniej, bo na początku chłodnica i tak jest odcięta przez termostat. Można by też użyć np.tzw. taśmy grzejnej i owinąć nią przewód. Trzeba tylko dobrać moc coby guma się nie sfajczyła. Tak, że można rozmaicie. Całe sterowanie grzaniem powinno być "głupotoodporne", tzn. nie może narobić szkód gdy zapomnimy je wyłączyć na czas. W przypadku grzania przed rozruchem to jasne, że akumulator musi być dobry. Jeśli ma to działać po rozruchu to prąd idzie tylko z alternatora, akumulator da tylko napięcie do jego wzbudzenia ale to mogłaby być równie dobrze bateria z latarki.
Czy zakrywać wlot powietrza ? Zmniejszy to straty promieniowania ciepła od samego silnika i wyduży czas do jego wystudzenia po wyłączeniu, czyli jakby pomysł dla taksowkarzy. Normalnie przy sprawnym termostacie na chłodnicę to nie pomoże bo ona i tak jest zimna aż się termostat otworzy. W czasach gdy mój ojciec jeździł Warszawą to to robił ale sprawny termostat w Warszawie to była rzadkość. No i jak zapomniał wyjąć tekturę a było cieplej to .... no było dużo pary :lol:
Po prostu to tak jakby odwalać robotę termostatu.Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hooleka czy to prawda ze na zimnym silniku za bardzo nie mozna mu dawac w pedal tak max do 3tys obrotow? i po dynamicnzje pozniej jezdzie zanim sie wylaczy powinien troszke na wolnych obrotach pochodzic Dieselek?
na zimnym silniku na Twoim miejscu nie przekraczałbym 2 tysięcy obrotów :roll: :!:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MisiekWAWna zimnym silniku na Twoim miejscu nie przekraczałbym 2 tysięcy obrotów :roll: :!:
Dmuchanie na zimne w takich przypadkach moze zaszkodzic silnikowi
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KruPinNie ma co przesadzac. Producent nie zaleca przekraczac 3000rpm, az nie rozgrzeje sie plyn, wiec nawet biorac pod uwage zachipowane auto mysle, ze 2500rpm wystarczy, jako granica obrotow zimnego silnika. Jazda do 2000 i zmiana, to raczej przesada IMO, bo wtedy to juz podzespoly dostaja po d...ie - panewki, auto sie trzesie, itd. Po zmianie przy powyzszych obr. to ile masz obrotow na wyzszym biegu, 1200??? Oczywiscie, toczyc sie mozna, np. 40km/h na 3-ce, ale nie sprawnie przyspieszac, tak mi sie wydaje... :roll:
Dmuchanie na zimne w takich przypadkach moze zaszkodzic silnikowi
Pozdrawiam
przy 2500 to turbinka juz dosc mocno dmucha nawet przy delikatnym dodawaniu gazu, wiec ja chyba poki co zostane przy swoim :wink:
generalnie dopoki silnik sie nie rozgrzeje to czy nie bedzie przekraczal 2000rpm czy 2500rpm nie bedzie mialo wiekszego znaczenia jesli bedzie wciskal mocno gaz...
a sa tacy co nie przekraczaja 2500rpm ale do 2500rpm dochodza z gazem w podlodze :lol: :wink:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
Komentarz